Napjaink diszkrét "tuningja".

2020. április 06. 17:09 - Kazai Norbert

Dízel autód van? Így nyerj plusz lóerőket 0 forintból!

Turbónyomás növelés! Műhely, és pénz nélkül!

Így növeld a kocsid teljesítményét kereken 0 forintból!

Szóval nyilván mindenki szeretne plusz lóerőket, akár csak egy - egy péntek este erejéig.

Tehát szűkíteni kell a kört kicsit. Ez a gyors "tuning" kizárólag változó geometriájú turbókra érvényes! 

Fontos: Csak saját felelősséggel csináld! Hosszú távú módosítás turbókárosodáshoz vezet!

Nos hogyha például 1.9 TDi-d van, aminek változó geometriás a turbója akkor NYERT ÜGYED VAN! Egy kevés kis hozzáértés kell, de nem kell autószerelői végzettség ehhez a művelethez ami pár percet vesz igénybe. Na a lényeg hogy növeljük a turbónyomást. Erre van lehetőséged egy pár dolog átállításával. Célszerű olyan autóval gyakorolni ezt, ami rendelkezik turbónyomás mérő órával, hogy lássuk hogy mennyit tölt a beállított turbó.

Nos a szállított hideg levegő, és a kipufogógáz kiáramlásának mennyiséget fogjuk megnövelni. Magyarul növeljük a turbó gyári nyomását. Ez általában 0.7-1.0 bar szokott lenni. Hogyha tartósabb élettartamát nem szeretnénk elveszteni a turbónknak akkor ezt nem szabad fejvesztve "növelni". Egy 1.5 -1.6 bar nyomás elég lesz nekünk, és már érezni is fogjuk a változást. 

No akkor hogyan kezdjük? Mutatom!

Az első lépcsőfok hogy szabadítsunk fel helyet a turbó hideg oldala felől hogy odaférjünk. Általában 1 - 2 légszűrőcső eltávolítása elég.  

 

Turbó "geometria kar" amit látnunk kell. Közelebbről így néz ki:

Nos a folyamat:

 Piros   nyíl jelöl egy 6-os anyacsavart. Ehhez egy 10-es villáskulcs kell, hogy meg tudjuk lazítani.  Ezt követően a Lila  nyíl jelöli a geo kar állító "csavart" aminek a bordás részét tudjuk tekerni. Ez szabályozza a geometria kar hosszát. Hogyha ezt rövidebbre vesszük akkor a geometria nagyobb levegőt enged be a turbóba. És hoppáá plusz töltés = plusz lóerő. Tehát a Zöld  nyíl meg azt jelöli, amerre tekerned kell az állító anyát. Vagyis az óra járásával ellenkező irányba. Nem kell koppig, kezdésnek elég egy pár mm-t tekerni. Hogyha ezzel megvagy akkor tekerd le rá a 6-os anyát, és óvatosan húzd meg. 

TADAAA! Kész a művelet! Mehet a teszt kör! Hogyha vissza szeretnéd állítani mindent ugyan így, csak a zöld nyíllal ellenkező irányba kell haladni a karral! 

Hajrá jó szerelést srácok! Kérdésekkel kapcsolatban írhattok itt, vagy akár a Facebook-on! 

Sziasztok!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://4wheel.blog.hu/api/trackback/id/tr1715595478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Napjaink diszkrét "tuningja".
süti beállítások módosítása